Kokoelma: Verkkokaupan visuaalinen markkinointi ja sisällöntuotanto

Visuaalinen markkinointi on tuotevalikoiman esittelyä niin, että se herättää kiinnostusta ja houkuttelee asiakkaan tekemään ostopäätöksen.

Visuaalisen markkinoinnin palveluihimme kuuluvat muun muassa:

  • Mainosvideot
  • Verkkokaupan tuotekuvat
  • Parhaat käytännöt huomioivat laskeutumissivut
  • Sisällöntuotanto

Videoreferenssi 


Mikä on verkkokaupan visuaalisen markkinoinnin merkitys?

Kivijalkaliikkeessä yrityksen julkisivu ja näyteikkunat houkuttelevat ohikulkijat vierailemaan liikkeessä. Liikkeeseen astuttuaan sisäänkäynti ja tuotteiden esillepano vaikuttuvat asiakkaan kokemukseen sekä ostopäätökseen. 

Verkkokaupassa tämä vastaa yrityksesi laskeutumissivua ja markkinointia digitaalisissa myyntikanavissa. Onko ostaminen verkkokaupassa helppoa ja ovatko tuotteet selkeästi esillä? Onko esillepano visuaalisesti houkutteleva ja ostamisen ehdotukset esillä oikeaan aikaan? Kaikki tämä yhdessä luo vakuuttavaa sisältöä, joka kasvattaa myyntiäsi ja parantaa asiakkaiden käyttäjäkokemusta. 

Visuaalisella markkinoinnilla pyritään tavoiteltuun mielikuvaan

Visuaalinen markkinointi verkossa on tärkeämpää kuin perinteinen visuaalinen markkinointi kivijalassa, mutta miksi? Vastaus on yksinkertainen: verkossa visuaalinen markkinointi toimii myyjänä.

Digitodayn teetättämän tutkimuksen mukaan suomalaiset verkkokaupat kompastelevat kuitenkin juuri tämän kanssa. 

Visuaalinen markkinointi voidaan jakaa kolmeen osaan:

  1. Asiakkaat täytyy saada kauppaan

  2. Asiakkaat täytyy saada viihtymään kaupassa

  3. Asiakkaat täytyy saada tekemään haluttuja toimenpiteitä

Verkkokaupassa tuotteiden esittelytavat, tuotekuvat, tuotehaku ja tuotekuvaukset ovat kaikki keinoja luoda asiakkaalle aitoja elämyksiä, jotka saavat asiakkaan viihtymään sivuilla kauemmin ja toteuttamaan halutun ostopäätöksen.