NÄYTTÄVÄ SIVUSTO VOI OLLA MYÖS NOPEA

Suunnittelemme sivustoja, joita asiakkaasi ja Google arvostavat! Laadukkaalla UX- ja UI-suunnittelulla voit voittaa kilpailijasi, sillä käyttäjät valitsevat usein yrityksen, jonka palveluiden käyttö on miellyttävintä. Verkkokaupan käyttökokemus ja käyttöliittymä vaikuttavat merkittävästi siihen, millaisen mielikuvan asiakkaat saavat yrityksestäsi.

PYYDÄ TARJOUS
  • 1. ONGELMAN MÄÄRITTELY

    Ensimmäinen askel on ymmärtää verkkokaupan tavoitteet ja käyttäjien tarpeet. Tarpeiden, tavoitteiden, brändin ja kohdeyleisön määrittely antaa ymmärryksen siitä mitä verkkokaupalla halutaan saavuttaa ja millaisia käyttäjäkokemuksia halutaan tarjota.

  • 2. IDEOIDEN VISUALISOINTI

    Suunnittelijat voivat aloittaa ideoiden kehittämisen ja luoda erilaisia ​​ratkaisuja ongelmiin. Visuaalisten elementtien avulla ideat voidaan helposti esittää tiimille ja sidosryhmille.

  • 3. PROTOTYYPPIEN LUONTI

    Kun idea on kehitetty, se voidaan muuttaa prototyypiksi, jonka avulla käyttäjät voivat testata ja antaa palautetta. Prototyyppien avulla suunnittelijat voivat kokeilla erilaisia ​​ratkaisuja ja testata niitä käyttäjillä.

  • 4. KÄYTTÄJÄPALAUTE

    Käyttäjätestien hyödyntäminen antaa mahdollisuuden ottaa ideoinnissa riskiä ilman, että rahaa vielä kulutetaan tekniseen toteutukseen. Siksi myös negatiivisen palautteen saaminen käyttäjätesteissä on hyvä lopputulos, sillä pahintahan olisi käyttää aikaa ja rahaa käyttäjille epäkiinnostavien toimintojen kehittämiseen. 

  • 5. SUUNNITELMAN TOTEUTUS

    Kun suunnitelma on hyväksytty, suunnittelijat voivat aloittaa sen toteuttamisen.

  • 6. PÄIVITYS JA KEHITYS

    Käyttäjäpalautetta sekä saatavilla olevaa dataa voidaan jatkuvasti kerätä ja käyttää parannusten tekemiseen. Verkkokaupan käyttöliittymän kehittäminen on jatkuva prosessi, joka vaatii jatkuvaa päivitystä ja kehittämistä.

Käyttäjäkokemus ja käyttöliittymä

UX-suunnittelulla tarkoitetaan käyttäjäkokemuksen suunnittelua. UX-suunnittelu on prosessi, jossa suunnitellaan tuotteita, järjestelmiä tai palveluita, jotka tarjoavat käyttäjille merkityksellisen ja relevantin kokemuksen. Se käsittää käyttäjien tarpeiden, toiveiden ja rajoitusten ymmärtämisen ja ratkaisujen luomisen, jotka vastaavat tarpeisiin tehokkaalla ja nautinnollisella tavalla. Käytännön esimerkkinä voi olla vaikkapa käyttäjäpolkujen kuvaaminen, toiminnallisuuksien logiikan selvittäminen ja suunnitelmat erilaisten tietolähteiden sijainneista.

UI-suunnittelussa verkkosivuston tai ohjelmiston käyttöliittymä suunnitellaan vastaamaan toivottua käyttäjäkokemusta. Käyttöliittymäsuunnittelussa suunnitellaan tuotteen tai palvelun visuaalisia elementtejä, kuten ulkoasua, värimaailmaa ja typografiaa, ja tavoitteena on luoda käyttäjälle yhtenäinen ja intuitiivinen käyttökokemus. Käyttöliittymäsuunnittelu liittyy läheisesti UX-suunnitteluun, sillä käyttöliittymä on tärkeä tekijä kokonaiskäyttökokemuksessa.

Yhdessä UX- ja käyttöliittymäsuunnittelu muodostavat kriittisen osan minkä tahansa tuotteen tai palvelun suunnitteluprosessissa, koska ne auttavat varmistamaan, että tuote on helppokäyttöinen ja käyttäjälle miellyttävä.

Käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymäsuunnittelun avaintoimintoja ovat muun muassa:

  • Käyttäjien tarpeiden ja käyttäytymisen tutkiminen ja ymmärtäminen
  • Käyttäjävirtojen ja käyttäjäpolkujen luominen kartoittaaksesi vaiheet, jotka käyttäjät suorittavat
  • Käyttöliittymän visuaalisten elementtien, kuten ulkoasun, värimaailman ja typografian, suunnittelu
  • Käyttäjätestien suorittaminen palautteen keräämiseksi ja suunnittelun iteroimiseksi
  • Suunnittelujärjestelmien luominen varmistaakseen yhdenmukaisuuden tuotteen tai palvelun eri osissa

Kaiken kaikkiaan UX- ja UI-suunnittelun tavoitteena on luoda tuotteita ja palveluita, jotka ovat intuitiivisia, helppokäyttöisiä ja käyttäjälle miellyttäviä, mutta täyttävät samalla yrityksen tai organisaation liiketoimintatavoitteet.

Ota yhteyttä ja käydään tarpeesi läpi tarkemmin!

Ota yhteyttä ja jutellaan lisää!
1 / 3