Markkinajohtajalle uutta buustia markkinoinnin automaatiolla

Markkinajohtajalle uutta buustia markkinoinnin automaatiolla

Finndetector on Suomen suurin metallinpaljastimien erikoistukkuliike, joka toimittaa harrastajien ja ammattilaisten metallinpaljastimet, ilmaisimet, kaapelinhakulaitteet, magneettilokaattorit ja supermagneetit lisävarusteineen tuhansille yritys- ja yksityisasiakkaille ympäri Suomen.

Mitä tarkoittaa koneoppimisella tehostettu markkinointi?

Markkinoinnin automaatio on teknologiaa, joka hallitsee markkinointiprosesseja useissa kanavissa automaattisesti. Yksinkertaistettuna muun muassa Googlen, Metan ja TikTokin algoritmit oppivat kävijäkäyttäytymisestä yhdistämällä eri käyttäytymismalleja verkkokaupassa.

Ihmisen on hyvin haastavaa tai lähes mahdotonta tunnistaa yrityksen yleisöä käyttäytymisen perusteella. Automaatiotyökalut sen sijaan pystyvät tunnistamaan yleisösi, suunnittelemaan oikean sisällön ja käynnistämään automaattisesti toimintoja aikataulujen ja asiakkaiden käyttäytymisen perusteella.

Toisin sanoen koneoppimisella tehostettu markkinointi luo digitaalisia mainoksia, jotka näkyvät oikeille henkilöille oikeaan aikaan. 

Finddetector tavoittaa asiakkaat heidän matkansa eri vaiheissa

Markkinoinnin automaation ansiosta Finndetector pystyy tavoittamaan asiakkaat heidän matkallaan riippumatta siitä, missä he ovat asiakkaan elinkaaren aikana aina – hankinnasta - vuorovaikutukseen ja jälkimarkkinointiin asti. 

Esimerkiksi Googlen hakukoneissa markkinoinnin automaatio hoitaa uusasiakashankinnan ads, display ja shopping kanavilla ja jatkojalostaa kerättyä dataa segmentointi- ja kohdistusprosesseja tehostamalla, jota myös hyödyntää kohdennettuun jälkimarkkinointiin verkkokaupassa vierailleille asiakkaille. 

Teknologia ei näytä samaa mainosta kaikille, vaan osaa räätälöidä asiakkaalle mainoksen hänen profiilinsa ja käyttäytymisen perusteella.

Shopping ads

Automaatio toi helpotusta kiireiseen arkeen

Finddetectorilla markkinoinnin automaatio on suunniteltu virtaviivaistamaan ja yksinkertaistamaan nykyaikaisten markkinointi- ja myyntiroolien eniten aikaa vievät tehtävät. Finndetectorin ei enää tarvitse maksaa mainostoimistoille välikäsiä, vaan kaikki sijoitettu raha menee suoraan mainoksiin. Näin yrityksessä on pystytty siirtämään painopiste manuaalisesta mainosten optimoinnista strategiseen ajatteluun.

Jyrin kommentit:

"Olemme olleet hyvin tyytyväisiä markkinoinnin automaatioon. Olemme saaneet automaation ansiosta lisää kävijöitä sekä myyntiä, niin lyhyellä että pitkällä tähtäimellä. Lisäksi ajallisia resursseja on säästynyt merkittävästi!"

 

Jyri Walkeajärvi, Toimitusjohtaja

Finndetector Oy

Lue lisää automatisoidun markkinoinnin teknologiasta TÄSTÄ!

Jos pidit tästä artikkelista, myös seuraavat artikkelit voivat olla kiinnostavia:

Composable commerce on tulevaisuutta

Pilvipalveluiden hyödyt liiketoiminnalle

Katso lisää artikkeleita
1 / 3